מטבחים מעוצבים – כל הטרנדים החדשים:

מטבחים מעוצבים

כמו בתחום הביגוד והאוכל, גם למטבחים מעוצבים יש אופנה וטרנדים משלהם.

כיום, המטבח הוא כבר מזמן לא רק חדר פונקציונאלי הנועד להאכיל פיות, אלא חדר עם כבוד שנועד להיות מעוצב ויפה, להכיל אנשים ולארח והכי חשוב – למגנט את בני הבית למה שמתרחש בתוכו. בעבר, היה מאופיין המטבח בעיצוב פשוט ותכליתי, כאשר עם ההתפתחויות הטכנולוגיות אשר צוברות תאוצה (מאז המהפכה התעשייתית ועד ימינו) עובר המטבח התאמות בנראות. אז מהם הטרנדים החמים של השנים האחרונות בתחום עיצוב המטבח?

המטבח כחדר מרכזי

השינוי העיקרי שעבר המטבח במרוצת השנים היה בעיקר בתפקוד שלו. אם בעבר, היה המטבח חדר פונקציונאלי אפוף עשן ונסתר משאר חדרי הבית, הרי שכיום מוענק לו מקום של כבוד ובעצם יוצא המטבח בקול תרועה אל שאר חדרי הבית. ככל שהמטבח גדול ורחב יותר – כך טוב, ובכך הוא בעצם תופס את תפקידו של הסלון כחדר מרכזי בו מתנהלת האינטראקציה העיקרית של הבית. בהתאם לתפקידו המרכזי החדש, מושם דגש רב יותר על עיצובו ונראותו, כך שאם בעבר בחירת החומרים והצבעים הייתה מונעת משיקולים פונקציונאליים גרידא, הרי שכיום היא מונעת משיקולי יופי, עיצוב ונועם, ממש כמו הסלון.

המטבח הטכנולוגי

אי אפשר לדבר על טרנדים והתפתחויות בכל תחום שהוא ובפרט כשמדובר על מטבחים מעוצבים, בלי לדבר על טכנולוגיה. למרות שהמטבח הפך לחדר מרכזי ולא רק פונקציונאלי, ההתפתחויות הדיגיטליות משדרגות את יעילותו ויכולותיו הפונקציונאליות. האביזרים החכמים שניתן להשתמש בהם במטבח מציעים פתרונות רבים ומגוונים לבשלן הביתי אשר תורמים לחוויית בישול מהנה יותר. המוצרים החשמליים המפותחים, משתלבים היטב במטבח שכן הוא מעוצב בצורה חכמה שתכיל אותם.

נקי וחסר יומרות

דווקא בגלל שהמטבח נהפך להיות חדר כה מרכזי בבית, כיום הרצון לשמור אותו נטול יומרות וקשקושים הוא גדול מתמיד. הטרנד הנקי והקלאסי מגיע בעוצמה רבה למטבחים מעוצבים ובעצם צובע אותם בקווים מינימליסטים ונקיים. הכלים החשמליים והמתקדמים שצוינו כחלק אינטגרלי מהמטבח, הביאו בעצם לטרנד הנקי שכן על מנת לשלבם באופן לא מצועצע וזורם, היה צורך לחזור לעיצוב מינימליסטי. וכך למשל, הומצא מטבח אידוי המותאם בתוך שיש המטבח ושאר מכשירי חשמל המעוצבים כבר בתוך המטבח עצמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *