מטבח של אניס בסגנון כפרי מודרני

מטבח של אניס

עד לפני כמה עשורים היה תחום עיצוב הבתים בבית צר ודל.

מאז מים רבים עברו בנהר וההתפתחויות צצות חדשות לבקרים. באופן גס ניתן לחלק את המטבחים בארץ לשני סוגים עיקריים: כפרי אל מול מודרני. כאשר המטבח הכפרי מאופיין באופיו הכפרי כמובן, שמתקשר למוטיבים של טבע ואדמה: בנוי מעץ מלא, משלב צבעי אדמה כגון הירוקים, החומים והצהבהבים, ומוקף אור ופרחים. המטבח של אניס המודרני לעומתו, הולך על קו הפוך – פרקטיקה, יעילות ועתידנות. המטבח המודרני מיועד לבשלן ולנוחיותו, ובהתאם לכך מאובזר בכל אמצעי הבישול והטכנולוגיות היעילות ביותר, מה שמותיר אותו עם צבעים מטאליים כגון כסוף, מתכתי, לבן ושחור. אז לא נותר אלא לשאול – מה אם כן, הוא המטבח של אניס הכפרי מודרני?

מטבח של אניס בסגנון כפרי מודרני – נעים להכיר

מטבח של אניס נולד בעצם מתוך הרצון לגשר בין הקוטביות של שני הזרמים המרכזיים. מטבח של אניס בסגנון כפרי מודרני הוא קודם כל כפרי ורק אז מודרני. ניתן אפילו להגדירו כמטבח כפרי אשר מאובזר היטב מתוך ההנחה שבימינו גם מטבח שמחובר לטבע ולשורשים צריך יעילות טכנולוגית במה כזו או אחרת. מאפיין ייחודי של המטבח הוא גישתו הטבעית של הסביבה, מה שבאופן טהור משלב בין שני העקרונות המרכזיים במטבחים – יעילות וחיבור לטבע. ההתייחסות החיובית לסביבה הינה מנת חלקו של מטבח של אניס, כאשר הוא מתהדר בחלונות גדולים במיוחד אשר מאפשרים כניסה של אור טבעי רב אל המטבח מה שיחסוך הדלקת חשמל במשך הרב המכריע של שעות היום. מאפיין נוסף הייחודי למטבח כפרי מודרני הוא השימוש הנרחב בעץ מלא כחומר גלם. נכון ששימוש בעץ מלא הוא מאפיין מספר אחד של המטבח הכפרי, אך במטבח כפרי מודרני הוא משולב עם החומרים המטאליים באופן ססגוני. כך שלמעשה, השילוב הוא הן פרקטית (יחס לסביבה) והן עיצובית (חומרים מודרניים ומתכתיים יחד עם עץ מלא).

הגימיק העיצובי אשר מסביר בצורה הטובה ביותר את אופיו של מטבח של אניס בסגנון כפרי מודרני ממוצע הוא הפרקט. רצפת הפרקט נותנת פתרון מודרני ביחד עם אווירה כפרית וביתית. את רצפת הפרקט תוכלו למצוא במרבית המטבחים הכפריים המודרניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *