שמיכת פוך יחיד – ממה זה עשוי ואיפה מומלץ לקנות?

שמיכות פוך יחיד

איפה קונים, ממה זה עשוי, ומאיפה המילה "פוך" מגיעה? הכל על שמיכת פוך


פוך מהווה חומר מילוי עיקרי לשמיכות רבות הכוללות את המילוי הטבעי של נוצת פוך. פוך משמש כחומר רך ואיכותי במיוחד לשמיכה, מלא בנוצות אווז או נוצות מסוגים אחרים, כאשר המקור לחומר שמיכת פוך ככיסוי לשמיכות שינה רבות הגיע ויוצר במקור מארצות אירופה הקרות. השימוש של פוך הוכח כאיכותי וכמצוין, ומצליח לבודד באופן תרמי יותר את הקור במגע עם הגוף.  

החומרים הסינתטיים והטבעיים

יש המעדיפים שימושים סינתטיים יותר למילוי שמיכות, גם מטעמי הגנה על זכויות של בעלי חיים וכן כי הם מגלים תגובות אלרגניות לחומרים שונים מן הטבע. שמיכת פוך יחיד נחשבת עשויה מחומר מילוי איכותי ומחמם, הפך פופולארי לשימוש בכל רחבי העולם ובעיקר בארצות הקרות, בהן עונת החורף היא ארוכה וממושכת מאד, ולא רק במילוי שמיכות, אלא גם במילוי של כריות נוצות רכות ונעימות למגע, וכן בשימוש של ייצור מעילים שונים.

השינויים במהלך השנים האחרונות

עם השנים וככל שהטכנולוגיה התקדמה, וכן בארצות עם מזג אוויר חם יותר, ועקב היוקר של שמיכת פוך יחיד מחומר טבעי, נוצרה לו מקבילה סינתטית איכותית וזולה יותר. חומר המיקרופייבר למשל נמצא כתחליף איכותי לפוך, הניתן ליצור בעלות נמוכה יותר ועם אורך חיי מדף שהם ארוכים יותר. ההמצאה הוזילה באופן משמעותי את מחירי השמיכות העשויות חומרים סינתטיים, וגרמה גם לירידה מסוימת במכירות של שמיכת הפוך. גם אמצעי החימום השונים בחדרי הבית יצרה מצב בו לקוחות רבים מעדיפים שמיכות מחממות אך שלא תהינה כבדות מדי או יקרות.

מאיפה כדאי לקנות?

בכל מקרה כל בחירה או קניה של שמיכת פוך יחיד טובה היא נתונה להרגשה האישית ולהעדפה האישית של כל אחד בנפרד. ישנם כאלו שאינם יכולים לישון בלי שמיכת הפוך יחיד המיוחדת שלהם, והם אוהבים אותה מורכבת ממאה אחוז פוך יחיד עשויה מנוצות בלבד, וישנם כאלו המעדיפים שמיכות דקות יותר מבלי שהכיסוי יכביד עליהם יתר על המידה. ישנם רבים גם שסוג השמיכה אם הוא מקורי טבעי, או סינתטי בעיקרו אינו משנה להם.

ישנם כאלו שגם לעיצוב הקיים בשמיכה יש תפקיד משמעותי, והם בוחרים גם את השמיכה עם המראה, העיצובים או ההדפסים הגרפיים השונים בה שיוסיפו רבות למראה מושך כללי בחדר שלהם.    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *