מטבחים, כלים ומה שביניהם:

מטבחים

בעשור האחרון, לצד השוויון היחסי שהושג בין גברים ונשים לצד האהבה העזה לאוכל שהולכת וגוברת בעולם – חוזרים האנשים לחדר המטבח בבית, ונותנים הופעה.

השינויים שהמטבחים עברו

בעבר, היה המטבח נחלתן של הנשים בלבד והוא נועד למלא פיות רעבים. לאחר מכן, עם ההטבה בתנאי הרעב בעולם המערבי והיציאה של הנשים לשוק התעסוקה, נזנח מקומם של המטבחים בבתים לטובת ארוחות מוכנות וקנויות ושלל מוצרים של מזון תעשייתי. וכאמור, לאחרונה נוהרים בחזרה אנשי העולם המערבי למטבחים – לגלות, לנסות ולחוות טעמים חדשים וטעמים שכבר מוכרים.

אבזור המטבחים

אם בשנות התשעים מטבח סטנדרטי בישראל היה כולל כיור, תנור, מיקרו ואולי עוד כלי עזר כגון בלנדר, מעבד מזון או מקצפה, הרי שכיום המנעד הוא רחב יותר. כיום, מטבח של משפחה ממוצעת בישראל כולל סכינים חדות ואיכותיות כאשר לרוב יש גם משחיז סכינים בתמונה, כלים ייחודיים להכנת מאכלים מגוונים כדוגמת קערות חרסינה לקרם ברולה, "רינג" (טבעת) דרכה ניתן לעצב מיני מאכלים, אופה לחם, אבן לפיצות ועוד כלים רבים שבעבר לא נכנסו למטבחים הפרטיים. לכן, כמו הכלים, גם המטבחים עצמם הופכים לחדרים משמעותיים יותר בבית – גדולים יותר, מעוצבים יותר, מוארים יותר ונמצאים יותר במרכז הבית.

עיצוב המטבחים

מטבחים כבר מזמן הפכו לפסגת העיצוב, יותר מהסלון, חדרי השינה או כל אזור אחר בבית. בהתאם לכך, ישנן סגנונות עיצוב ייחודיים למטבחים, כך שכל אחד אשר חפץ לעצב את המטבח שלו יוכל למצוא סגנון מתאים. בין הסגנונות הפופולריים ניתן למצוא את: הסגנון המודרני – אשר מביא את עניין הפרקטיקה אל תוך המטבח בכך שהוא מעניק יעילות ונוחות בפעולות המטבח. מעבר לנוחות הפרקטית שמספק מטבח מודרני לבעליו, הוא מאופיין בעיצוב נקי וחלק ושימוש מרובה בחומרים מלאכותיים כדוגמת המתכת והפלסטיק. הסגנון הכפרי – המחובר לטבע ולאדמה, וכך גם צבעיו (חום, ירוק, כתום) והחומרים ממנו הוא עשוי (עץ). והסגנון השלישי והייחודי הוא הסגנון המחבר בין השניים – מטבח כפרי מודרני: ניתן להגדירו כמטבח כפרי אשר מאובזר היטב מתוך ההנחה שבימינו גם מטבח שמחובר לטבע ולשורשים צריך יעילות טכנולוגית במה כזו או אחרת. מאפיין ייחודי של המטבח הוא גישתו הטבעית של הסביבה, מה שבאופן טהור משלב בין שני העקרונות המרכזיים במטבחים – יעילות וחיבור לטבע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *