כל מה שרציתם לדעת על מטבחים מודרנים

מטבחים מודרנים

בשנים האחרונות, ביחד עם הטרנדים הרבים של מטבח מעוצבים, צץ לו סגנון המטבח המודרני.

מטבחים מודרנים בעצם באים לספק את צרכיו של האדם המודרני במטבח, תוך כדי שימת לב לפרטים חשובים וכן גם ליופי ולעיצוב. כדי לדעת יותר על מטבחים מודרנים, הבה נעמוד על מאפיינים בולטים של מטבחים אלו:

טכנולוגיה ושכלול של המטבחים

בארצות הברית, נקראים מטבחים מודרנים "המטבחים של אנשי ההיי-טק", וזאת בגלל שהם מאוד מפותחים טכנולוגית, יותר מכל מטבח אחר. תמצאו בהם את הכלים הכי משוכללים – החל ממיקסר קיץ' אנד איד ועד למטרפה ולקולפן. השכלול והיעילות באים לידי ביטוי לא רק בכלים עצמם אלא גם באופן הסידור שלהם – הסכינים יהיו תלויות על פס מגנטי, הסירים יהיו מסודרים ליד התנור וכל כלי יהיה ממוקם לפי חשיבותו והצורך בו. כך שמהבחינה הזאת, מטבחים מודרנים הם חלומו של כל אדם מודרני שאוהב לבשל בביתו.

צבעים וחומרים שנוכל למצוא במטבח

כאמור, הטכנולוגיה והשכלול לא באים לידי ביטוי רק ביעילות ובאיכות הכלים, אלא גם בעיצוב עצמו. מטבחים מודרנים מאופיינים בעיצוב נקי וחלק ושימוש מרובה בחומרים מלאכותיים כדוגמת המתכת והפלסטיק (וזאת בשונה ממטבח כפרי המאופיין בחומרים טבעיים יותר כמו העץ). הצבעים הבולטים בסגנון זה הם הצבעים הקלאסיים והמטאליים כגון לבן, שחור וכסוף, כאשר צבעים צבעוניים כמעט ולא באים לידי ביטוי. המטבח המודרני משדר ניקיון ולכן לרוב נראה אותו בלבן עם מעט שחור, כסוף וללא עיטורים בצבעים עזים.

חלל ומרחב שניתן לעצב במטבחים מודרנים

חלק מהמודרניזציה בכך שהאדם המודרני חוזר לבשל יותר בבית, היא לא רק הצורך במטבח משוכלל יותר, אלא גם הצורך לעשות מהמטבח חדר מרכזי בבית, או אפילו ה-חדר המרכזי בבית. הבשלן הביתי יאהב בנוסף לכלים המשוכללים, גם את היות המטבח חלל פתוח אשר מחובר עם שאר חלקי הבית, מה שמאפשר אינטראקציה ישירה עם שאר בני הבית שאינם שוהים במטבח. עוד מוטיב עיצובי של מטבחים מודרנים הוא "אי" הנמצא באמצע המטבח אשר משמש לשטח פעולה עבור הבשלן ומעודד יותר את האינטראקציה בין הבשלן לשאר בני הבית על ידי כך שהוא מאפשר לבשלן לא להיות עם הגב כלפי שאר הבית בעת שהוא בפעולה, ובכך יש זרימה ומרחב בין חלל המטבח לשאר החללים בבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *