שמיכות

כלב מסוכה

עכשיו כשהסתיים לו החורף הקצר במדינת ישראל ואין אנו מחויבים לישון עם שמיכות מחממות בלילות הקרים עולה השאלה הגדולה איך מומלץ לישון בקיץ, עם שמיכות או בלי שמיכות.

שאלה זו אמנם נראית כתהייה אישית ולא רלוונטית לציבור שלם, אך במאמר קצר זה ננסה להבין בצורה יותר כוללנית מהם היתרונות והחסרונות שלל התעטפות בשמיכות בלילות הקיץ החמים.

תחילה חושב להבהיר כי שימוש בשמיכות הוא בסופו של דבר משהו אישי וקשה להכליל ציבור שלם עם מנהג כזה או אחר. כל האמור בכתבה אלה דברים שנבדקו אך כמובן שאין הם משפיעים בצורה שווה על כל האוכלוסייה.

לילות הקיץ הארוכים הם אתגר מבחינתנו, מצד אחד מזג האוויר החם גורם לנו לזנוח את השמיכות שלנו ולנסות לישון ללא שמיכות כלל וכלל. מנגד, רבים מהאנשים רגילים לריטואל הקבוע של התעטפות בשמיכות כאלה או אחרות במהלך השינה שלהם וללא שמיכות קשה להם להירדם.

הכלל הראשון שלנו הוא לעשות את שנוח לכם. אם אתם מאותם האנשים שללא השמיכות לא יכולים להירדם, כמובן שתתעטפו בשמיכה גם בלילות הקיץ. לאלה מכם שמעוניינים בשמיכות במהלך לילות הקיץ אנו ממליצים לברר על שמיכות קיץ. ישנו מגוון רחב של שמיכות לקי ולרוב רק צריך ללכת ולבחור את השמיכה המתאימה ביותר לכם. שמיכות קיץ לרוב הם שמיכות קלות ונעימות, אשר ההתעטפות בהן לא מחממת מדי, וכך אנו נהנים משני העולמות. מצד אחד אנו מתעטפים בשמיכות ומצד שני אנו מרגישים קרירים ולא מתחממים מדי.

שמיכה

לאלו מכם שחושבים על לזנוח את השמיכות בקיץ גם זו אופציה לא רעה. מחקרים מראים כי חוסר התעטפות בבגדים ובשמיכות הוא בריא יותר לגוף האדם. אנשים שישנים ערומים כל חייהם מפתחים מערכת בריאה יותר של העור ומערכת חיסון טובה יותר. שמיכות גם הן גורמות לנו להתעטף בשכבות שלרוב לא הכרחיות. לאותם אלה מכם, הברי מזל, אשר אוהבים לישון בחום ללא כל התעטפות ומרגישים קריר ונעים אנו נמליץ לא להשתמש כלל וכלל בשמיכות וליהנות מהאוויר הנעים והחם של מדינת ישראל בלילות הקיץ.

אנו מדעים לכך שש טרנד שצובר פופולריות רבה שהוא לא לשנות את הרגלי השינה והשמיכות בבית. טרנד זה הוא הטרנד שבו האנשים מפעילים את המזגן לכל אורך הלילה וכך נעים ורק להם בחדר השינה. חשוב לציין כי אנו בעד מזגנים ובעד קירור החדרים לשם הרגשה נעימה, אך הטרנד של קירור יתר של החדר אך ורק על מנת להשתמש באותן השמיכות בהן אתם משתמשים בחודשי החורף הוא רע לדעתנו. שימוש בשמיכות וקירור יתר של החדר עלול לגרום לנו למחלה ולהתקררות, מה גם שהפעלת מזגן לאורך כל שעות הלילה צורכת חשמל רב וגורמת לכך שחשבון החשמל שלנו יהיה נפוח יותר ויותר, ובמיוחד אנו חושבים כי קירור יתר ושימוש בלתי נגמר במזגנים בסופו של דבר מזיק לסביבה ואנו נגדו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *