מתי צריך להחליף מזרן?

כריות

כידוע, לכל מוצר או רהיט שאנו קונים הביתה, ישנה תקופת זמן מסוימת שבה הוא יכול להחזיק כראוי לשימוש. לאחר תקופת הזמן הזו, מומלץ להפסיק את השימוש במוצר, וכן לרכוש מוצר חדש ולהחליפו.

כל מוצר הינו בעל מספר שונה של אריכות ימים, וזאת בהתאם לסוג החומר ממנו הוא עשוי, בתדירות השימוש שלו, וכן ברמת התחזוקה שלנו במוצר. אחד המוצרים בבית שנמצאים בתדירות שימוש גבוהה במיוחד, הוא כמובן המזרן שאנו ישנים עליו. אמנם מזרונים לבית יכולים להצטייר לאנשים מסוימים כמוצרים עמידים אשר מחזיקים מעמד לשנים רבות, אך אין הדבר נכון כלל. כמו כל מוצר, גם מזרונים צריך להחליף מידי פעם.

אומרים שאדם ממוצע מבלה כשליש מחייו בשינה. כלומר, בשכיבה על המזרן שלו. כתוצאה מכך המזרן יכול במהלך השנים להשחק, לצבור אבק, לגרום לתזוזה בקפיצים, או אפילו להיות מחורר. לכן, מומלץ לשים לב לטיפול ותחזוקה נכונים במזרונים שלנו, כמו למשל להפוך אותם על הצד מידי פעם, לאוורר אותם, וכן לדאוג שלא יגרמו להם נזקים. אך למרות כל הטיפול השוטף הזה, חשוב לדעת מתי בדיוק עלינו להחליף את המזרן שלנו. לשם כך, קיימים מספר פרמטרים שתוכלו לעקוב אחריהם ובכך לדעת מתי לזרוק את המזרן הישן שלכם ולרכוש אחד חדש.

 

  • זמן – תחילה, הזכרו לעצמכם מתי בדיוק רכשתם את אותו מזרון. אם הרכישה התבצעה לפני הרבה שנים, או שאפילו אתם לא זוכרים מתי התבצעה הרכישה, כנראה שהגיע הזמן להחליף מזרון. מזרונים נוטים עם הזמן להשחק, ועל כן, רצוי להחליף מזרון כל 7 שנים. עם זאת, דעו מזרונים עם קפיצים שורדים פחות זמן ממזרונים ללא קפיצים.
  •  ניקיון ותחזוקה – מזרונים עשויים מסוגי בדים שונים, ועל כן עלינו לשמור על הניקיון שלהם. תוכלו להוסיף למזרן שלכם כיסוי מזרן, אשר מגן עליו מפני כתמים למיניהם, אבק ועוד, אשר ניתן לכבס אותו בכל עת במכונת הכביסה. במידה ואתם מקפידים על ניקיון המזרון, ותחזוקתו אחת למספר חודשים, וודאי שפעולות אלה יכולות להאריך את חיי המזרן שלכם. במידה ולא  – זה הזמן למזרן חדש.
  • הרגשה אישית – כאמור, מזרן הינו מוצר שימושי ביותר עבורנו, וכן, מהווה לנו תמיכה לגוף בעת שאנו הולכים לישון. לשם כך, עליו להיות איכותי במיוחד, בעל תמיכה מירבית, אשר לא יגרום לנו לבעיות בריאותיות או כאבים מיותרים כמו כאבי גב, שכמות, צוואר ורגליים. כך, יכול להיווצר מצב שבו אנשים סובלים מבעיות כאלה ואחרות, ואינם מעלים בדעתם שאחת הסיבות היא סוג המזרן עליו הם ישנים כל לילה ולילה. קיימויסקוות שתי דרכים לדעת זאת: הראשונה, היא במידה ואתם מתעוררים לעיתים תכופות באמצע הלילה ומרגישים כאבים – דעו שהמזרן שלכם אשם בכך. הדרך השניה היא אם אתם נוטים להתעורר מכל רעש או תזוזה קטנה של בן או בת הזוג שלכם. במידה ואתם מרגישים שהכאבים שלכם אכן נגמרים בכלל המזרן, סעו במהירות לחנות המזרונים הקרובה אליכם ותרכשו מזרון חדש. כמובן שכשאר אתם מגיעים לחנות, נסו לשכב על מזרן שתאהבו, על מנת לראות האם הוא אכן מתאים עבורכם.
  • בליטות ושקעים – לא משנה כמה תטפלו במזרן שלכם ותשקיעו בלהפוך אותו אחת לזמן מה, יש דברים שבהם הזמן עושה את שלו. לכל מוצר קיים פג תוקף ואחד הסימפטומים לסוף חייו של המזרן שלכם הוא היווצרות של בליטות ושקעים לא ברורים ומרקם אינו אחיד של המזרן כולו. כמו כן, גם צבע דהוי יכול להיות סימן לכך שתם זמנו של המזרן. במידה ותמשיכו לישון על מזרן בעל שקעים או בליטות, התוצאה תיהיה כואבת במיוחד. לכן, מומלץ להחליף במזרן במהירות האפשרית.

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *