גברת תשמרי על הגב שלך!

שינה

הגב שלנו הוא אחד האברים החשובים בגופנו, ואם אנחנו לא נשמור עליו אף אחד אחר לא יעשה זאת עבורנו. כשליש מחייו של אדם הוא ישן במיטתו, ואם אין לו מזרן איכותי גבו עלול להיפגע. הגב שלנו חשוב לנו, אז גברת, תשמרי על הגב שלך.

למה את צריכה מזרן אורטופדי?

כשליש מחייו של אדם הוא מבלה בשינה. בכל לילה אנחנו נכנסים למיטה וישנים עד הבוקר הבא- השינה הזו משפיעה על התפקוד שלנו למחרת. איכות השינה תלויה בגורמים שונים, ואחד המרכזיים שבהם הוא איכות המזרן. מזרונים אורטופדיים יסייעו לכם לשמור על בריאות הגב ולהגיע לשינה נעימה ואיכותית יותר.

בעיות בגב הן עניין לא נעים בכלל, ושינה על מצע לא נוח עלולה להיות סיבה להיווצרות בעיות כאלה. אם כבר יש לכם בעיות בגב, החלפה של המזרן למזרן איכותי יותר עשויה לסייע לכם לשפר את המצב ולהרגיש טוב יותר.

מה הם בעצם מזרונים אורטופדיים?

מזרן אורטופדי הוא כזה המספק תמיכה מלאה לשרירי הגב ולעמוד השדרה. בעבר מזרנים מסוג זה היו נפוצים בעיקר בקרב אוכלוסיות שסבלו מבעיות גב, אך כיום נמצא מזרנים שכאלה כמעט בכל חדר שינה. ההבדל המרכזי בין מזרן אורטופדי לרגיל הוא התמיכה המלאה שהוא מספק לגב. בנוסף, מזרן אורטופדי עובר בדיקת מעבדה מקיפה לווידוא איכותו.

חדר שינה

דוגמה למזרן אורטופדי של ד"ר גב

איך בוחרים מזרן אורטופדי?

אחרי שהבנו את חשיבותו של המזרן ואת ההבדלים בין סוגי המזרנים נתמקד בשאלה איך בוחרים מזרן אורטופדי. האדם הממוצע רוכש מזרן אחת ל10-15 שנים, לכן כדאי להשקיע מחשבה רבה ברכישה שבדרך כלל גם יקרה יחסית.

לפני שתגיעו לחנות נסו לחשוב איזה סוג מזרן אתם אוהבים. קיימים מזרנים בדרגות קושי שונות, ואתם תצטרכו לבחור את דרגת הקושי שתתאים לכם. אחרי שחשבתם על השאלה הזו תוכלו ללכת לחנות מזרנים, להיוועץ במומחים ולמדוד מזרנים שונים.

גב

חשוב לשמור על העמוד השדרה

רמת התמיכה והנוחות

הדבר הראשון אותו נבדוק הוא רמת התמיכה. לא, לא רמת התמיכה של המוכר, אלא רמת התמיכה של המזרון לגבכם. מזרון טוב יעניק תמיכה לכל הגוף, והחלק החשוב הוא תמיכה לעמוד השדרה. אם המזרון שוקע התמיכה לא מספקת וכדאי לנסות מזרון אחר.

בנוסף לתמיכה חשוב לוודא גם את נושא הנוחות. נסו את המזרון בחנות ושכבו עליו בתנוחות שונות. קשה לדעת האם המזרון באמת נוח, אך בכל זאת תקבלו מושג כלשהו לגבי הנוחות. חנויות רבות מאפשרות תקופת ניסיון עם המזרון, כאשר אם לאחר תקופת ניסיון של 10 ימים הגעתם למסקנה שהוא לא נוח לכם תוכלו להחליף למזרון אחר.

אחריות

נושא חשוב נוסף הוא האחריות. כאמור, מזרון בדרך כלל נרכש לתקופה של 10-15 שנים, ואתם רוצים לדעת שאתם מכוסים במקרה של פגמים במזרון. רמת האחריות משתנה מחברה לחברה, כאשר חלק מהחברות יעניקו אחריות גם במקרה של שקיעת המזרון ואחרות יתנערו מאחריות במקרה כזה.

איפה קונים?

בבחירת מזרון קיימת גם השאלה האם חברה גדולה ומוכרת היא האיכותית יותר. קיימות חברות ידועות וגדולות בשוק המזרונים ולצידם פועלות חברות קטנות יותר שעשויות להציע לכם מזרונים במחירים מצחיקים.

הפיתוי לרכוש מזרן במחיר נמוך משמעותית גדול מאוד, אך עליכם לזכור שבסופו של דבר מדובר בבריאות של הגב שלכם, ובבריאות לא משחקים. יתכן שהמחיר הנמוך נובע מחומרים לא איכותיים או מפגמים במזרון, ואתם לא רוצים לקחת את ההימור הזה כאשר מדובר בגב שלכם.

רמת ספיגה

נושא נוסף שלא מדובר מספיק בהקשר של מזרונים אורטופדיים הוא ההתאמה האקלימית. אנחנו לא מודעים לכך, אך במהלך השינה אנחנו מאבדים בין 0.3 ל-0.5 ליטר נוזלים. מדובר בזיעה ורוק שנספגים במזרון ועלולים לפגוע בעמידות המזרון ובאיכות השינה. בייחוד באקלים הישראלי הלח, חשוב לבחור מזרון בעל מערכת איוורור אפקטיבית.

לשינה טובה יותר, לבריאות טובה יותר, לחיים שמחים יותר. בסופו של דבר בריאות הגב ואיכות השינה שלנו מושפעות מאוד מאיכות המזרון ואם לא נשכיל לבחור מזרונים אורטופדיים איכותיים נסבול מקשיים שונים במהלך היום. אנחנו משקיעים סכומים לא מבוטלים בחופשות ואוכל, ונוטים להזניח את הדבר החשוב ביותר. שנת הלילה שלנו מהווה שליש מחיינו, וכאשר אנחנו לא משקיעים בה אנחנו מוותרים על עצמנו לכן יש לתת דגש בבחירת מזרן לחדר השינה.

איך לבחור מזרן (ynet):

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *