כך תעצבו נכון את חדר הילדים או הנוער

המדריך לחדרי הילדים שכל ילדה וילד אוהבים

 

בכל חדר, אם זה חדר ישיבות, סלון ,מטבח או ארון חדש לבית, יש אלמנט מרכזי אחד שהופך אותו לכזה, ואשר ללא  אותו אלמנט לא ניתן בכלל היה לזהותו. בחדר הישיבות מדובר כמובן בשולחן מפואר, עשוי עץ מהגוני, ועליו מערכות שמע והקרנה שונות, בסלון מדובר על ספה עור מרשימה, ובמטבח – ובכן, השיש, כנראה. בחדר השינה של המבוגרים הפריט המרכזי הוא המיטה הכפולה, ובחדר הילדים או הנוער – בדיוק אותו דבר, ביחיד. אבל בניגוד לחדר השינה של המבוגרים, שם אין כמעט שום משמעות למרחב שמחוץ למיטה, חדר הילדים הוא חלל עשיר יותר, רבגוני ומפוזר, ולכן לבחירת המיטה שם יש משמעות גדולה במיוחד. כי המיטה היא לב החדר. מיטה בצורת מכונית, או מיטת-חללית, מיטת עץ אדומה או צהובה, מיטת נוער או לול משודרג – כל אלו יהפכו את חדר הילדים למה שהוא ויעניקו לו את אופיו המיוחד.

חדר ילדים מעוצב

מיטת ילדים מעוצבת – עצמלה

הכי חשוב: להקשיב

איך בוחרים מיטה? כמו בדברים אחרים בחיים, רפואה ושטיחים, למשל, גם כשבוחרים מיטה לילד או לנערה המתבגרת, כדאי ללכת למקום שמתמחה בכך. הרשת הגדולה בישראל לריהוט חדרי ילדים ונוער, עצמל'ה, תציע לכם את מבחר מיטות הילדים והנוער הגדול ביותר, במחיר הטוב ביותר, ובאיכות בלתי מתפשרת. אלא שלא מספיק להגיע אל אחד מסניפי הרשת, אם לא יודעים מה מחפשים, ואם לא יודעים מה הילד או הילדה עצמם רוצים. לכן, לפני שמגיעים איתם לאחד הסניפים של עצמל'ה (ומומלץ לעשות זאת יחד), כדאי לבחון את ההיצע המופיע באתר האינטרנט של עצמל'ה, לבדוק איך נראה חדר ילדים מלא לפי מפרט כזה או אחר, ולהשוות בין האפשרויות. יש ילדים שיודעים יפה מה הם רוצים, ויש כאלו שרוצים לבדוק קודם מה עומד על הפרק, ואולי אפילו לחשוב על חדרי ילדים שביקרו בהם, חדרים של חברים או בני משפחה, ולנסות ללכת על משהו מוכר (כשמדובר על חדרי ילדים, "העתקה" היא לא מילה גסה). לכל ילד האופי שלו, הצבעים האהובים עליו, ולפעמים אפילו חומרים שמושכים אותו או אותה במיוחד. מומלץ להקשיב לילד, כי הוא או היא יהיו בסופו של דבר אלו שייכנסו אל המיטה כל ערב.

עיצוב חדרי ילדות

חדר ילדות מעוצב בגוון ורוד

מיטה שהיא הרפתקה

כאשר מדברים על מיטות, אי אפשר שלא להזכיר את אחת המיטות האהובות ביותר, גם על ילדים וגם על הוריהם – מיטת הקומותיים. כאשר חולקים שני אחים את אותו החדר – אם מדובר בשתי אחיות, שני אחים, או אח ואחות – הפתרון היעיל ביותר למגורים בחלל משותף הוא מיטת הקומותיים. היא מהווה למעשה מעין "שתי ציפורים במכה": ראשית, מדובר על חיסכון משמעותי ביותר של שטח בחדר. במקום ששתי מיטות יתפסו מקום מיותר על הרצפה, אחת המיטות עולה על גבי חברתה, ומתקרבת כמה עשרות סנטימטרים אל התקרה. הילדים, כמובן, אוהבים מאוד את הפתרון הזה, שכן מיטת קומותיים היא ממש הרפתקה בהגדרה. כל טיפוס אל הקומה העליונה, כל ירידה ממנה, כל מעבר בין המיטות וכל רגע סודי של שותפות או משחק באחת המיטות, הוא רגע שלא יישכח. מצד שני, כאשר הולכים על מיטת קומותיים, צריך לחשוב היטב כיצד מתחלקות המיטות בין האחים. לרוב מקבל האח או האחות הבכירה את המיטה העליונה, אבל לעתים הדבר יוצר מחלוקות ומתח. אפשר, למשל, לחשוב על פתרון יצירתי של רוטציה: בכל כמה חודשים יחליפו ביניהם האחים את המיטות. זהו פתרון מורכב, שדורש מעקב והסכמה, והוא מתאים במיוחד לאחים או אחיות מעט בוגרים יותר, שהפרש הגילאים שלהם אינו גדול.

מיטת מגלשה

מיטה עם אטרקציה של רשת עצמל'ה

שחקני כדורגל וכוכבות ילדים

מלבד המיטה, מציע חדר הילדים או הנוער אינספור אפשרויות של ביטוי יצירתי. למשל – שימוש בצבעים שונים על הקירות, בניגוד לצבע הלבן, שהוא האופציה האוטומטית עבור כל חדר אחר בבית. ילדים אוהבים צבעים, וצבעים זה שמחה. אבל גם בלי קשר לצבעים, על קירות חדרי הילדים אפשר ללכת על עוד כמה דברים שאף מעצבת פנים לא הייתה מאשרת לכם לשימוש בסלון. ניתן, למשל, לצבוע את הקירות בדפוס מסוים – כלומר, לקחת דגם של צורה גיאומטרית, בעל חיים או אפילו דמות אהובה (במידה ומצליחים לפשט אותה לכמה קווים) ולמלא באמצעותה את החדר כולו, לפחות לתקופה מסוימת – עד הצביעה היסודית הבאה, ואפשר להקדיש אזור מיוחד על גבי אחד הקירות למדבקות בלבד: של שחקני כדורגל, כוכבות ילדים, מכוניות או מקומות בעולם.

המפתח הוא ביצירתיות

אחד הרעיונות היפים ביותר הוא להפוך פינה על גבי קיר בחדר ללוח מחיק. כך יכולים הילדים לכתוב או לצייר בכל יום משהו אחר, וביום למחרת למחוק הכול ולהתחיל מחדש. על הלוח אפשר לכתוב גם בקשות להורים, שירים, דברים שקרו היום בגן או בבית הספר, ועוד. אם הילדים מוכשרים במיוחד, הם יוכלו להשתמש בלוח כדי לשרטט את הפתרון שלהם לאיזו בעיה סבוכה במתמטיקה שאיש עד היום לא פתר! רעיון אחר, גם הוא פופולרי בבתים מסוימים, הוא לתלות על אחד הקירות מפה ענקית של העולם, או לחילופין – לוח שנה. הכרחי כמובן שהמפה או לוח השנה יהיו צבעוניים מאוד ויוסיפו שמחת חיים לחדר. אם הילדים אוהבים את הרעיון, הרי שגם זו זכיה כפולה. יהיה להם חדר מיוחד ורב-גוני, ובמקביל הם גם יעשירו את עולמם, אם באמצעות היכרות קרובה יותר עם הגיאוגרפיה של כדור הארץ, או אם דרך התמצאות כמו-של-מבוגרים בלוח השנה. ואין ילד שלא אוהב לדעת מתי כבר מגיע החופש הבא.
ניתן להוסיף משחקי עץ שונים לילדים כמו מטבח עץ לילדים, עמדת נגרות מעץ, רכב, נדנדה ועוד מוצרים רבים שיעניקו מראה ייחודי לחדר הילדים ואף יגרום להם להרגיש בבית יותר מתמיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *