כיצד בוחרים מקרר מומלץ?

בחירת מקרר מומלץ העסיקה מאז ומעולם כל מי שנכנס לבית חדש.

לא תמיד בבית שכור יש מקרר, ולעתים השוכר צריך לקנות מקרר ולמכור אותו בעזבו את הדירה. כמובן שאם מדובר בבית שלכם הפרוצדורה קלה יותר, ומהווה חלק אינטגרלי מהמעבר לבית שבבעלותכם. כך או כך, מקרר מומלץ הוא בעל תקנים מאד ייחודיים כפי שנלמד כעת.

מנוע חוסך חשמל

מנוע המקרר, או בשמו הלועזי "קומפרסור" הוא הרכיב הכי חשוב במקרר, עד כדי כך שאם הוא התקלקל לא שווה לתקן, כי מחירו הממוצע של קומפרסור הוא 95% משווי המקרר. מנוע איכותי של מקרר הוא גם כזה שעובד מינימום זמן, וגם מספר מקסימום קירור, משום שכאשר המנוע עובד יש רעש בבית, למעט בדגמים מאד חדישים של מקרר מומלץ בהם הפעולה של המנוע הנה שקטה. למותר לציין כי מנוע שעובד פחות אך מקרר יותר הוא בהכרח מנוע שצורך פחות הספק חשמלי, ועל כן חוסך בחשמל.

מידוף קל ונוח

עניין נוסף הנוגע לבחירת מקרר מומלץ הוא המידוף. המדפים בתוך המקרר חייבים להיות מחולקים באופן הגיוני. גם התאים על הדלת וגם המדפים בליבת המקרר צריכים להתאים לגובה ולרוחב המוצרים שאתם נוהגים לקנות, וביננו, לא קשה לזכור ולדמיין כיצד הם ייראו בתוך המקרר, במיוחד כאשר אתם משפחה קטנה או דיירים בודדים, אם כי גם בקרב משפחות גדולות לא קשה לזהות מהו המקרר הנדרש. מי שעובד במטבח – יודע.

תפעול נוח של הדלתות

הן דלתות המקפיא והן דלתות המקרר צריכות להיות נגישות, קלות לתפעול, ונמצאות במקומות הנכונים. אם אתם מורגלים שהמקפיא נמצא למעלה או למטה – דבקו בגרסה כזו של מקרר מומלץ, במקום לשנותה ולהתרגל מחדש לתפעול היומי, אלא אם מדובר על מקרר עם נתונים טכניים יוצאי דופן.

גובה מתאים לממדי החדר

בעוד שטעויות בממדים כמו רוחב ועומק ניתן לתקן באמצעות הזזת פריטי האחסון הנוספים במטבח, טעויות גובה לא ניתנות לתיקון משום שהגובה בחדר אחיד, ושינויו מצריך שיפוצים נרחבים. לכן, הקפידו מאד על מדידת ממד זה ואל תקנו מקררים גבוהים מכך גם אם מדובר על מקרר מומלץ. מקרר עלול להיות מאד גבוה או מאד נמוך, ולא להיות ניחן בהכרח בגובה סטנדרטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *