מערוך – כלי אפיה חשוב וחיוני בכל מטבח

מערוך

מערוך הוא כלי אפיה חשוב וחיוני בכל מטבח, וכדאי תמיד להצטייד בסוג מערוך שימושי שיוכל ללוות אותנו בכל תהליכי האפייה או הבישול שנרצה.

אם נרצה לרדד בצק בכמות גדולה או מועטה חשוב שכל מערוך יהיה שימושי שלמגוון של צרכים בתהליכי אפייה או בישול, וחשוב לבחור מערוך שיהיה פרקטי לשימוש.

יש להחליט מה הצרכים שלנו מהמערוך?

מערוך שיתאים לאפיה אך גם להכנת בצק לפסטה, שהרידוד איתו יהיה נוח וקל, משקלו לא כבד ועם זאת שיהיה יציב, איכותי ושלא יתעקם עם הזמן ובמגע עם חומרים שונים או בחשיפה לטמפרטורות משתנות.

מתכון אשר ניתן להכין בעזרת מערוך

אחד המתכונים שניתן להכין עם מערוך הוא למשל קינוח של גלילי קצפת וניל. את המערוך מצפים ראשית ברצועה של נייר כסף, ואת הקצוות של הנייר יש לגלגל לצורה של סוכרייה, על נייר הכסף מניחים גם נייר אפייה באותה הצורה. מרדדים בצק עלים קר על השולחן וחותכים בו רצועות בעובי של כשני סנטימטרים ובאורך של כשלושים סנטימטר לערך. את רצועות הבצק יש למתוח כדי שהן תהיינה ארוכות ודקות במיוחד. לאחר מכן מסובבים את רצועות הבצק לאורך המערוך כולו כאשר בצק אחד מגולגל על בצק נוסף מתחתיו. ניתן גם ליצור גלילי בצק קטנים יותר שאורכם הוא כשבעה סנטימטרים בערך. יש להמשיך כך עם רצועה נוספת של בצק ולהמשיך לגלגל אותה על המערוך. ניתן גם לפזר לאחר הגלגול על נייר האפייה מעט סוכר כדי שהגלילה המתוקה תצא גם קריספית יותר. לאחר סיום אופן ההכנה יש להכניס את המערוך עם הגלילים לתנור בחום של כמאה ושישים מעלות למשך זמן של כחצי שעה, המאפה צריך להיות אפוי גם מבפנים, אך יש להיזהר שהמאפה לא יישרף עקב כמויות הסוכר שעליו. לאחר האפייה יש להניח את המאפה לקירור ואז לשחרר בעדינות את הקינוח מצינור המערוך. בעזרת שק זילוף ניתן למלא את המאפה בכל קרם של וניל להכנה מהירה, ניתן גם לקשט באבקת סוכר ולהוסיף גם תותים לפי הטעם.

כך המערוך שימש אותנו לא רק לרידוד, אלא גם להכנה מעולה כל קינוח וכפריט נוח לעיצוב מאפה ולגלגולו.

אי אפשר לאפות ללא מערוך

הכנת בצק מהווה חלק בלתי נפרד מן האפיה כמו קלחת או סכיף שף ולכן מערוך הינו פריט חובה במטבח שבו יש אופים. אנו זקוקים למערוך לרידוד הבצק, לעיתים אנו לא נלוש את הבצק אך תמיד אנו נרדד אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *