סלמון כל הדרך מנורווגיה

דג סלמון

סלמון נורווגי הוא בחירה מזינה ובריאה לארוחה טעימה, אבל איך מתחילים, כיצד משדרגים ומה עושים כשאין זמן לבשל? רגע לפני שנכנסים למטבח, אלה הטיפים שתרצו להכיר

דגים נתפסים מזון מזין, בריא ובעל איכויות רבות, ולא במקרה. מדובר במקור מצוין לחלבון, ויטמינים ורכיבים תזונתיים רבים שחיוניים עבורנו בשלבי החיים השונים. סלמון נורווגי הוא אחד מהדגים המומלצים ביותר, מאחר שהוא מהווה מקור טוב לא רק לחלבונים אלא גם לוויטמינים B12 ו-D, ליוד וכמובן גם לאומגה 3. הרכיבים הללו הוכחו במחקרים כמסייעים לשיפור הזיכרון, תורמים בשמירה על תפקוד המוח, שמירה על בריאות הלב והאטת תהליכי דלקת בגוף. 

מכיוון שניתן להכין סלמון נורווגי בכל כך הרבה דרכים, החל מבישול, דרך טיגון במחבת ועד אפייה בתנור, כל אחד יכול למצוא ולהכין מתכונים עם דג סלמון בהתאם לטעמו האישי. ומאחר שהדג הזה אינו מגיע עם ניחוח שאופייני כל כך לדגים רבים אחרים וגם עם כמות עצמות קטנה במיוחד, אפילו מי שלא חובב דגים גדול יכול לאכול סלמון נורווגי מפעם לפעם. 

סלמון נורווגי טרי

איך מכינים מתכון מנצח עם סלמון נורווגי?

ברשת תוכלו למצוא מגוון מתכונים עם דג סלמון, אבל רגע לפני שיוצאים לדרך יש לנו כמה טיפים שישדרגו כל מתכון. גם אם כבר יצא לכם לנסות ולא התלהבתם מהתוצאה, אל תוותרו! סלמון נורווגי הוא מנה מצוינת שממש לא כדאי לכם לפספס.

לממהרים: אין לכם זמן ואתם חוששים להיקלע למתכון שלא תצליחו ליישם? אל דאגה. היתרון של סלמון נורווגי הוא שלא צריך לעבוד עבורו קשה. גם המתכון הבסיסי ביותר, יאפשר לכם ליהנות מהדג שלכם. הדרך הפשוטה והבריאה ביותר היא לאפות פילה סלמון משוח בשמן זית, לפזר מעליו את התבלינים האהובים עליכם (גם פלפל שחור, מלח ומיץ לימון יעשו את העבודה), לעסות את התיבול היטב אל תוך הדג ולאפות ב-200 מעלות במשך כ-15 דקות. 

למתוקים: אוהבים את הדג שלכם מתוק? חפשו מתכונים עם דג סלמון שמתבססים על דבש, קינמון או סוכר חום. 

לחובבי הטעמים הייחודיים: רוטב טריאקי הוא תמיד בחירה מוצלחת עבור סלמון נורבגי, וכך גם טעמים אסייתיים של ג'ינג'ר וסויה.

למי שרוצה ארוחה מלאה: מתכונים עם דג סלמון הולכים מעולה עם כמעט כל תוספת. החל מסלט מרענן, דרך ירקות מוקפצים ועד בורגול, אורז לבן או שעועית. אל תחששו לנסות, לשלב ולגוון. התוצאה תמיד תצא מעוררת תאבון. 

לעוד מתכוני דגים היכנסו עכשיו לאתר שופרסל מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *