סמול קיטשן: כך תעצבו מטבח בחלל קטן

מטבח

עיצוב מטבח קטן עשוי להישמע כמו אתגר גדול, אבל תופתעו לגלות עד כמה קל (ומהנה!) יכול להיות התהליך – אם רק מקפידים על כמה טיפים פשוטים

מטבח מעוצב
עיצוב מטבח יכול להיות תהליך כיפי ומהנה במיוחד אם עושים אותו נכון.

רובנו היינו שמחים לבנות מטבח מאפס, בגודל ובתנאים המועדפים עלינו. אלא שבדומה ליתר חדרי הבית, גם עיצוב המטבח מחייב אותנו להתחשב במאפייני החלל הקיימים. מצד שני, החדשות הטובות הן שגם אם החלל שעומד לרשותכם קומפקטי יותר ממה שקיוויתם, מטבחים קטנים לא מחייבים אתכם להתפשר על התוצאות. 

הטיפים הבאים יעזרו לכם לקבל רעיונות והשראה למטבח הבא שלכם, כך שתוכלו לאמץ כמה מתוכם בהתאם לתקציב ולהעדפות האישיות. עיצוב מטבח קטן אמנם מצריך לקחת בחשבון פרמטרים רבים, אבל בסופו של דבר כל מטבח אמור לשלב בין אסתטיקה לבין פונקציונליות – וזה בדיוק מה שנעשה כאן.

בחרו בקו מנחה עיקרי

ייתכן מאוד שיש המון רעיונות שהייתם רוצים להביא לידי ביטוי, אבל הצפת מטבחים קטנים בסגנונות שונים עלולה להביא בעיקר לבלגן. כך שכשאתם בוחרים גוון לתקרה, לארונות ולקירות, השתדלו ללכת על כיוון אחד. את נקודות הצבע הבולטות תוכלו להשיג באמצעות ידיות, כסאות, מפות וכדומה. 

נסו לתלות מראה או שתיים

אם חלון המטבח שלכם קטן מדי, דבר שעלול להקטין עוד יותר את המטבח, מראה יכולה לעשות את כל ההבדל. במקום תמונה נוספת, תלו מראה בנקודה אסטרטגית. 

מקסמו את מקומות האחסון

מצאו מקום אחסון בכל רהיט חדש שאתם מוסיפים למטבח. שלבו מדפים פתוחים וזכרו שגם שולחן יכול לכלול מדף תחתון. מקומות אחסון רבים הם קריטיים עבור מטבחים קטנים, מכיוון שהם יוצרים מקום לכל פריט ומונעים עומס ויזואלי.

חשבו לגובה

טיפ נוסף שקריטי בתהליך עיצוב מטבח קטן הוא ניצול מקסימלי של החלל. ואם המטבח שלכם לא גדול, מומלץ לבחור ארונות גבוהים כדי לנצל את השטח גם לגובה.

הבהירו את המצב

צריכים לצבוע או להחליף רהיט? העדיפו גוונים בהירים שיוצרים תחושה של חלל גדול, על פני גוונים כהים שעלולים לתחום את השטח שעומד לרשותכם בצורה פחות אופטימלית מהרצוי.

מטבחים
כאשר מעצבים מטבח קטן, כדאי לבחור בארונות גבוהים בשביל לנצל את החלל הקטן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *