מזגן- שינוי חיים משמעותי אז למה לא לבחור את הטוב ביותר

איננו יכולים לתאר את חיינו ללא מזגן כמערכת שמשפרת את האוויר בצורה המשמעותית ביותר- מאווררת ויוצרת את החימום הנחוץ לחורף, ואת הקירור בקיץ הלח והחם.

ההיסטוריה של המזגן

אנשים מאז ומעולם חיפשו דרכים לצנן עצמם בחום העז, ולמצוא מקורות חימום לימים קרים וקפואים או כאשר לא נוצרים מקורות טבעיים לקירור או לחימום, כך קרוב למאתיים שנה מאז החלו ניסיונות שונים לשנות באופן מלאכותי את טמפרטורת האוויר, אנו מכירים כיום מזגן בצורתו הנוכחית כפי שהוא בכל בית.

היתרונות של המזגן

מזגן, שלא בדומה לאמצעי חימום אחרים, נמצא כבטיחותי, כחוסך חשמל ובעיקר מספק את החימום או את המיזוג הנחוץ לחללים גדולים ולא כפי שזה קיים במכשירים אחרים המיועדים לחללים קטנים, או ממוקדים באדם אחד או שניים- אם זה המאוורר או מפזר חום. נמצא פעמים רבות כי ללא מזגן וללא מערכות מיזוג אוויר מתקדמות לא ניתן לפעול, לעבוד במקומות מסוימים או למשל לטוס במטוסים.

התפתחות המזגן

אין ספק כי מזגן הוא אחת ההמצאות המעניינות, שכבר הולכות ומשתכללות מעת לעת, וכיום ניתן גם לקנות מזגן נייד שמשקלו קל וניתן לנשיאה ואין צורך להתקין אותו באופן קבוע בבית או בחדר מסוים. אנו מכירים כיום את שני סוגי המזגנים העיקריים והנרכשים ביותר – מזגן המוצמד לחלון המותקן בקלות רבה, אך נוטה מעט להרעיש יותר ולחמם נקודתית וכן אינו מוסתר מבחינה אסטטית, והדגם השני- מזגן מפוצל הכולל בתוכו שני מארזים- האחד מיועד לקור והשני המיועד לחימום. המזגן המפוצל ידוע כמזגן בעל עוצמות רבות וכן ללא רעשים, כיוון שהמזגן נמצא למעשה מחוץ לדירה או למבנה, ומזגנים אלו שימושיים בעיקר לשטחים גדולים כמו משרדים או קניונים אך נפוצים גם לשימוש הביתי.  

מה חשוב לבדוק לפניי קניית מזגן

בכל מקרה של בחירת המזגן, חשוב שנבדוק קודם את הדגם המתאים מן המבחר הגדול ועצום של מזגנים, כך שהוא יוכל להתאים בדיוק למטרות שלנו וכן לדרישות התקציב שלנו. אם אנו משתמשים רבות במזגן וכמעט בכל יום, כדאי יהיה לבחור במזגנים חזקים יותר, ואם המזגן מופעל בשימוש לעיתים רחוקות בלבד, גם המזגנים הקטנים יותר יהיו טובים לכל חלל בחדרים או בבית.שיקול נוסף בקניית מזגן הינו היכן למקם אותו, אם אנו נצטרך לקרר מקומות גדולים או עדיף לנו לקחת מזגן מרכזי שיפזר את הקור באופן אחיד, אך אם אנו צריכים לקרר חדש קטן אנו נבחר במזגן קיר שלא יתפוס הרבה מקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *