נכנסים לדירה חדשה? צ'ק ליסט שלא כדאי לפספס

את רשימות הציוד והחפצים שחובה לקחת, אתם כבר ודאי מכירים. אבל מה לגבי כל היתר? הכירו את הצ'ק ליסט לפעולות מול הקבלן, מעצב הפנים ועוד

סגירת החוזה לדירה הבאה הוא שיאו של תהליך ממושך ומפרך. ואין ספק שכל מי שמחפש דירה, רוצה רק לסיים עם השלבים האלה במהירות האפשרית. אלא שרגע לפני שמתרווחים לאחור, ישנם עוד כמה דברים שחשוב לוודא ולעשות. אלה העיקריים שבהם:

  • הקטנת הסיכוי לנזקים נסתרים – למרות שמדובר בדירה חדשה, חשוב לוודא שלא תגלו "הפתעות" וליקויים שלא ציפיתם להם. אספקטים כאלה קשורים לנזילות, בעיות עם חלונות ודלתות, ענייני חשמל וכדומה. בהקשר הזה, כדאי לשקול לקיחת איש מקצוע כדי לוודא שנושאי הצנרת והחשמל תקינים. 
  • נושאי חניה ומחסן – אם לדירה יש מחסן פרטי וחניה אישית, יש לבדוק שמעמדם אכן מוסדר, שהם רשומים בטאבו ונמצאים במצב תקין וכפי שהובטח לכם.
עיצוב ארונות המטבח והברזים ישפיעו על האווירה הביתית
  • בדיקה והחלפה של אביזרים – דירות חדשות רבות מגיעות עם אבזור בסיסי, ולכן בעלי הדירה מעוניינים להחליף או לשדרג אותו. אם זה המצב גם אצלכם, מומלץ לשקול היטב את צעדיכם בנושא. שהרי הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להיכנס לעבודות שיפוץ ושינויים שלא תהיו מרוצים מהם. לרוב, הדיירים מעוניינים להחליף ברזים, לשדרג מקלחונים, להוסיף ארון או שניים במטבח, ובשנים האחרונות להוסיף גם פרקט.

בחלק מהמקרים לא מדובר רק בשדרוג אסתטי אלא בהוספת ברז נוסף או אפילו בהחלפה מוחלטת של מיקומי מקלחונים וכיורים. בחירת פרקט, ברזים חדשים, חיפוי קיר, ארון או כיור רחצה, מחייבת כמובן חשיבה מקדימה. אם אתם עובדים מול מעצב פנים, תוכלו להעלות מולו את כל הלבטים שלכם ולקבל הדמיה לפני שתקבלו החלטה בנושא. 

לחילופין, תוכלו גם לגלוש אל אתר עיצוב הבית, כמו האתר של קבוצת נגב למשל, כדי לקבל רעיונות חדשים ולהכיר מגמות עדכניות בתחום של עיצוב פנים. יתרון משמעותי של אתר נגב הוא קטגוריית ה"לוקים" הייחודית. מתלבטים לגבי מקלחונים לאמבטיה, פרקט לחדר השינה או ברז חדש? באתר של נגב מגוון כיוונים שיתאימו בדיוק לסגנון שאתם אוהבים.

  • הוספה או הזזה של שקעי חשמל – איש לא רוצה לגלות רק אחרי שהוא נכנס לדירה, שלא יצליח להשתמש במוצרי החשמל שהוא אוהב. קבלנים לא תמיד יתחשבו מראש בצרכים שלכם, ולכן חשוב לשים לב לשקעים הקיימים ולבחון את האפשרות של הוספת שקעים חדשים או הזזת שקע קיים.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *